6. Intentieverklaring, wat heb ik hiervoor nodig?
Home to rent neemt contact op met de verhuurder om u als potentiële huurder voor te stellen aan de hand van een door u vooraf ingevulde intentieverklaring. Wanneer de verhuurder akkoord gaat zal Home to rent de huurovereenkomst opstellen en zorg dragen voor ondertekening door beide partijen.
Voor het opstellen van een huurovereenkomst dient een huurder de volgende documenten* aan te leveren:
- Intentieverklaring
- Kopie geldig paspoort/identiteitsbewijs huurder
- Kopie recente salarisspecificatie (niet ouder dan 2 maanden)
- Geldige arbeidsovereenkomst/werkgeversverklaring met contactpersoon binnen de organisatie
- Verhuurdersverklaring (van de vorige verhuurder indien van toepassing)
- Akte van borgstelling wanneer niet aan de inkomenseis kan worden voldaan.
Voor het opstellen van een zakelijke huurovereenkomst vragen wij de huurder om de volgende documenten* aan te leveren:
- Recent uittreksel Kamer van Koophandel (niet ouder dan 3 maanden)
- Kopie geldig paspoort/identiteitsbewijs tekenbevoegde conform Kamer van Koophandel uittreksel
- Bankgarantie of accountantsverklaring met huurgarantie.
* Zijn er feiten of omstandigheden waardoor het niet mogelijk is om bovenstaande gegevens te verstrekken? Wij kunnen u dan in goed overleg vaak wel helpen. Neemt u gerust contact met ons op voor meer informatie.
Bij het ondertekenen van het contract betaalt u volgens factuur aan Home to rent de eerste maand huur en de borg. De borg krijgt u teruggestort van de verhuurder wanneer de huurovereenkomst wordt beëindigd. Home to rent is hiervoor niet aansprakelijk.
Heeft u inhoudelijke vragen over de huurovereenkomst, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met Home to rent.